Hulp nodig?
Places Nummerinformatie
1822
(90ct/min en doorverbonden gesprek)

Teleplan Communications B.V. Zoetermeer

Places.nl geclaimd Geverifieerd
Werner von Siemensstraat 15--17
2712 PN Zoetermeer
Schrijf review
  • Klantenservice
    Toon telefoonnummer
  • Bel voor bedrijf zoeken Places Nummerinformatie
    (90 ct/min) en doorverbonden gesprek
    1822 - Places Nummerinformatie
    Bel nu (90 ct/min) en doorverbonden gesprek

Informatie over Teleplan Communications B.V. in Zoetermeer

Teleplan Communications B.V. houdt zich bezig met de distributie, verkoop en vermarkting van computer hardware en software en telecommunicatie apparatuur. Tevens houdt Teleplan Communications B.V. zich bezig met verband houdende benodigdheden zoals het repareren en het verlenen van service en onderhoud van casu quo aan computers, computersupplies, telecommunicatie apparatuur en aanverwante artikelen. Neem voor meer informatie of vragen gerust contact op.

Places.nl geclaimdBedrijf is geverifieerd door de eigenaar
Bekijk kaart van Teleplan Communications B.V. in Zoetermeer

Onze bezoekers over Teleplan Communications B.V. in Zoetermeer

star star star star star
Gemiddeld cijfer
  • Gemiddelde beoordeling
    star star star star star
    4/10
    (67 beoordelingen)
  • Telefonische bereikbaarheid
    star star star star star
    13%
    bereikbaar
  • Algemene indruk
    star star star star star
    3.9/10
    (31 beoordelingen)
  • Beoordeling service
    star star star star star
    4/10
    (18 beoordelingen)
  • Prijs/kwaliteit verhouding
    star star star star star
    4.2/10
    (18 beoordelingen)
Geef een beoordeling

Reviews over Teleplan Communications B.V. in Zoetermeer

star star star star star
Hoe is deze score opgebouwd? expand_more
Het meest klantonvriendelijke bedrijf dat je maar kan bedenken. Ben mijn iPhone 4 weken kwijt geweest en er is niks opgelost. Mijn telefoon viel uit het niets uit, werd erg heet en wilde vervolgens niet meer aan. Eenmaal onderzocht door Teleplan was de diagnose een "in- of uitschakel probleem". Nadere details wat er stuk was en/ of eventuele foto's zou ik na verschillende keren vragen ontvangen, maar heb ik nooit gekregen. Het enige wat ze me konden vertellen was dat reparatie ruim 360,- zou kosten (en dat terwijl ik nog binnen de garantieperiode van 2 jaar zat!). Uiteraard niet akkoord gegaan met de reparatie. Moest echter wel 36,- onderzoekskosten betalen voor dit waardeloze onderzoek.

Ik zal iedereen service van Teleplan in combinatie met een KPN abonnement afraden.
star star star star star
Hoe is deze score opgebouwd? expand_more
Ik las al deze beoordelingen en ik dacht: wat een waardeloos bedrijf. Wel had ik in mijn achterhoofd dat met name mensen die ontevreden zijn een bericht zullen schrijven. Ik heb mijn telefoon zojuist terug gekregen en alles is netjes gedaan.

Een onderdeel is vervangen en dat was de bedoeling. Woensdag zelf opgestuurd en dinsdag weer terug in huis. Goed verlopen.
star star star star star
Hoe is deze score opgebouwd? expand_more
Krijgt een 1 omdat het minimaal moet!

Teleplan, bedroevende organisatie met een teleurstellende klant- en servicegerichtheid!

Wat betreft klant en service gerichtheid kan Teleplan nog wel wat leren. Denkende aan het vaststellen wie haar klant is en het anticiperen op het voldoen, dan wel overtreffen van mijn behoeften.
Proactief navragen van klantfeedback kunnen ze maar beter wel gaan doen, waardoor de dienstverlening verbeterd kan worden.
Ik heb niet het gevoel dat Teleplan de behoefte en tevredenheid van mij als klant zijnde centraal stelt. Er rijst mij de vraag of Teleplan zich richt op klantrelatie, als uitgangspunt haar kennis van de behoeften van de klanten en de toegevoegde waarde die zij leveren door betere diensten aan te bieden dan de concurrentie.

Door de gehele onderstaande situatie, heb ik niet het idee dat Teleplan mij als klant begrijpt en voldoet aan mijn behoefte.
Enkele van de gesproken contactpersonen (Renate en Rachida) zijn wel vriendelijk en behulpzaam, alleen worden afspraken en beloften niet nagekomen.
Ook wordt er geen informatie verschaft waarmee ik als klant de beste beslissing kan nemen.
Door de communicatie en dubbelzinnigheden in de dossierbehandeling vraag ik me af of de interne bedrijfsprocessen afgestemd zijn op de veranderende en steeds hogere eisen van de klant.

Ophalen defecte mobiel /bezorgen vervangend toestel:
Mobiel ter reparatie aangeboden, i.v.m. derden die mijn mobiel heeft laten vallen.
Aangegeven dat ik moeilijk bereikbaar ben op mijn eigen nummer i.v.m. werk én daarom een vervangend mobiel nummer opgegeven.
Ook aangegeven dat de deurbel het niet doet en dat ik graag heb, dat de koerier telefonisch contact opneemt.
Mobiel wordt netjes opgehaald, bij ophalen word ik netjes opgebeld, ook omdat de beste man zijn auto niet mag verlaten i.v.m. waarde in zijn auto.
Geen klachten, netjes op tijd, gebeld op mijn nummer en een nette koerier, die klant- en resultaatgericht te werk gaat. Externe dienst - geen Teleplan, anders zou het wel degelijk bagger zijn!!

Reparatie:
Mobiel wordt gerepareerd, maar komt er een terugkoppeling met het akkoord voor reparatie?
Blijkt dat het scherm alleen wordt gemaakt, echter de behuizing en speaker afscherming zijn ook kapot.
Akkoord gegeven op reparatie, echter wel wanneer alles aangepakt wordt en niet alleen het scherm.
Na twee weken niks gehoord te hebben, heb ik zelf gebeld. Komen ze erachter (nadat ze zelf de boel moesten uitzoeken, want ze wisten niet wat er met mijn toestel was gebeurt) dat mijn mobiel alsnog toch niet te maken was!

Toestel als inruil voor mijn mobiel:
Nu kon ik een toestel krijgen. Een logische vraag lijkt mij; wat krijg ik dan?
Dat kon niet aangegeven worden, geen merk, geen type, geen prijscategorie, werkelijk niks.
Maar ik moest me geen zorgen maken, als ik akkoord ga, dan krijg ik wel gewoon een toestel (?) en als ik dan niet tevreden ben, kan ik bezwaar maken. Ja, want dan krijg ik zeker wel iets waar ik wél tevreden mee ben?
Er wordt niet aangegeven op basis van wat zij aan een toestel kunnen uitgeven, dit betekent op zijn minste hetzelfde toestel of een toestel van 15euro. Dit wist de meneer niet, gaf hij duidelijk geërgerd aan.
Ik heb gevraagd of hij wist hoe de voortgang verliep betreft deze situatie, en of hij dan ook begreep dat ik geen vertrouwen had, in het zomaar ontvangen van een toestel.
Kortom er wordt geen informatie verschaft waarmee ik als klant de beste beslissing kan nemen.

Ophalen vervangend toestel/retour defecte mobiel:
Nu aangegeven dat de defecte mobiel retour moet en Teleplan haar vervangend toestel mag ophalen.
Ik heb gevraagd of de defecte mobiel op mijn klant zijn adres afgeleverd kan worden, zodat het vervangend toestel opgehaald kan worden en de defecte mobiel retour gegeven kan worden, dit was helaas geen mogelijkheid.

Afspraak maken:
Een afspraak gemaakt met een vriendelijke dame (Rachida) voor woensdag 13 augustus 2014 tussen 13:00-18:00 op mijn thuis locatie.
Zie ik in de ochtend een bevestiging voor 9:00-13:00. Dit betekent dat ik vandaag net op mijn werk aankom, echter weer terug naar huis moet.
Om de voortgang niet verder te belemmeren heb ik alsnog van 8 tot 12 vrij gevraagd en een +/- een uur teruggereden.

Afspraak:
Nu zit ik thuis vanaf 8:45 en blijk ik 10:02 een TNT brief te hebben gehad, dat ik niet thuis was en dus een pakketje misgelopen ben?!
Dus ik heb als zelfstandig ondernemer, 5 maal een uurtarief misgelopen, waarvan ook nog 2 keer 40km heen en weer rijden, om thuis een TNT brief te ontvangen, dat ik een pakketje misgelopen ben, met notabene kosten (voor wat weet ik niet), en het vervangend toestel dan?
Daarnaast had ik geen TNT verwacht aangezien de koerier in het begin aangaf dat zij ook de telefoon weer op komen halen, alvorens het verwachte belletje op mijn aangegeven nummer.

Teleplan direct gebeld, een mevrouw (Renate) heeft mij te woord gestaan. Zij gaf aan dat ze niet verwacht dat ik nogmaals vrij neem (nee? zou er nog eens bij moeten komen!).
Maar of ik zaterdag dan wel de ochtend tot 12:00 thuis kon zijn, nou wat denk je ervan dat het doordeweeks opgehaald wordt bij mijn klant!

Daarnaast wist ze niet waarom er kosten bij zaten, er waren dubbelzinnigheden in haar dossier (zijn de interne bedrijfsprocessen afgestemd op de veranderende en steeds hogere eisen van de klant?)
en ze kon niet herleiden of het toestel nu wel of niet gemaakt was. Dus weet Teleplan eigenlijk nieteens weet wat zij retour sturen, maar ik moet wel tekenen voor ontvangst?
Ook heb ik niks gehoord over het ophalen van het vervangend toestel. Aangegeven aan de dame dat ik erg ontstemd ben over Teleplan, en de gehele service achter deze organisatie.

Kortom dit zijn:
voor mij als ondernemer hele dure kosten (niet factureerbare uren/kilometers), onverklaarbare kosten (waarvan ik én Teleplan niet weten waar dit voor is), want mijn reparatie was niet uitgevoerd (ook dat wist men niet met zekerheid te vertellen).
Zal het uitleggen; niet gewerkte uren = niets verdienen!

Tevergeefs:
Ik vertrouw erop door aan te geven dat ik slecht bereikbaar ben op mijn nummer, een vervangend nummers op te geven, aan te geven dat mijn deurbel niet werkt, thuis ben op de eigenlijk niet afgesproken tijdstip, gehele tijd uit het raam heb gekeken (omdat ik spoedig weer op mijn werk moest zijn, want ik zou natuurlijk pas in de middag de afspraak hebben!),
dat ik in al mijn mogelijkheden er alles aan heb gedaan om jullie tegemoet te komen.

Ik zou gisteren nog teruggebeld worden door de dame (Renate) van Teleplan, was eigenlijk al bevreesd/benieuw of zij mijn beoordeling over Teleplan positief kan beïnvloeden.

Niet dus want vandaag moest ik zoals ik al meerdere keren heb gedaan, zelf nabellen.

Nu een afspraak gemaakt met mevrouw Dominique, dat mijn telefoon wordt opgehaald. Ik hoef zelfs de onterecht aangebrachte kosten niet te betalen. Wauw wat een service, niet dus. Ze deed bijna alsof ik blij moest zijn.

Wat blijkt vandaag zaterdag, weer voor niks thuis gebleven. Graag krijg ik de manager te spreken van deze geweldige service, desnoods kom ik anders wel even langs om in een gesprek verhaal te halen en mijn gemaakte onkosten te verreken. Wellicht dat Teleplan dan wel een gepaste oplossing heeft, in plaats van haar klant aan het lijntje te houden.

Ik zal moeite noch energie sparen om mensen het af te raden, met deze rompslomp te worden opgezadeld.