De vorige keer dat ik gebeld werd vroeg men mij om persoonlijke gegevens, o.a. mijn naam. Bij zien van 088-20 50 355 nam ik enkel met goedendag op, zei geen ja, maar "Dat klopt" op vragen. De vorige keer meldde ik dit vreemde telefoontje bij SmartInstall. Zij waren blij dat ik ze belde én vroegen me aangifte te doen, hetgeen ik gedaan heb. Daar heb ik minstens melding van gemaakt.
Liander ivm bevestigen afspraak plaatsen slimme meters. Eerste keer aangegeven dat ik niet gebeld wenste te worden, dat het nummer nooit aan Liander is doorgegeven, dus schending privacy. Kan niet anders dan van NUON komen, dat is de enige die ik het nummer ooit heb doorgegeven (tijdens verhuizing 15 jaar geleden). Geen antwoord op vraag gegeven. Sindsdien alweer vier keer gebeld in twee dagen, ook in avond. Neem niet meer op. Zéér irritant!
Bellen. Spreken boodschap in over verifiëren van een gemaakte afspraak voor het wisselen van een slimme meter. Geen afspraak met hen en al ruim een jaar een slimme meter. Kan dus niet goed zijn! Niet opnemen en niet terugbellen!
Nummer is misschien van Liander?
Ging éénmaal over, er was al opgehangen toen ik opnam.
Deze week twee maal gebeld op vaste tel en mobiel _ direct na opnemen verbroken
Geen idee wie achter dit nummer zit. Hij zij weet kennelijk mijn beide nummers en belt die onmiddellijk achter elkaar
Dit is inderdaad het nummer van Smartinstall, heb ik gecheckt bij Liander. Alleen maken zij er een potje van en bellen daarom heel vaak: ik had de afspraak in de brief allang (en tijdig) online verzet, werd ik alsnog 4 keer gebeld over de al verzette afspraak, die ik nog niet verzet zou hebben. Zelf 2 keer teruggebeld "oh ja inderdaad, ik zie het". Was éindelijk doorgekomen dat ik een nieuwe afspraak had staan, werd ik gisteren wéér 2 keer gebeld: 1 keer gemiste oproep en 1 keer nam ik op. Bleek het te gaan om een afspraak voor een buurvrouw (met mijn huisnummer zonder toevoeging). Dus ... zeer irritant en knullig, maar wel echt Smartinstall. Héél benieuwd of er iemand komt opdagen op het afgesproken tijdstip.
In de ontvangen brief wordt niet vermeld dat je gebeld zou worden om de afspraak te bevestigen of te wijzigen: dit kon via een website, middels in brief gemelde code. Over gebeld worden werd niets gezegd, dat zou na bevestiging (via de code dus) indien nodig plaatsvinden. De code en website had ik nog helemaal niet gebruikt. "Ik weet ook dat u mijn collega heeft gesproken". Jawel, kwaadwillenden weten ook dat Liander in mijn woonplaats meters gaat vervangen! Telefonisch wordt er van alles uitgespookt waarvoor je gewaarschuwd wordt. Het hoeft niet verdacht te zijn, maar ik vernam een accent van niet-Nederlandse origine. In ieder geval voelde ik "gevaar".
Afspraak voor slimme meter
Belt op een voor energiebedrijven onbekend mobiel nummer. Terugbellen leert dat het Liander betreft. Nog vreemder, want in plaats van Liander verzorgt Enexis in dit gebied alles. Nummer direct geblokkeerd, slimme meters biedt Enexis wel netjes schriftelijk aan (zie andere reacties hierboven).
Prachtige geholpen met betrekking afspraak slimme meter.