Hulp nodig?
Places Nummerinformatie
1822
(90ct/min en doorverbonden gesprek)

Veel gestelde vragen

Algemeen

Wat is Places Nummerinformatie B.V.?

Places Nummerinformatie B.V. biedt bezoekers de mogelijkheid om snel en eenvoudig adresgegevens op te zoeken van personen en bedrijven in Nederland. Onder Places Nummerinformatie B.V. vallen de websites Places.nl, Telefoonboek.nl, Openingstijden.com en de iPhone apps Telefoonboek en Openingstijden. Maandelijks bezoeken ruim 5 miljoen mensen de websites van Places Nummerinformatie. Lees meer informatie over Places Nummerinformatie B.V.

Wat is Openingstijden.com?

Openingstijden.com is onderdeel van Places Nummerinformatie B.V. Via deze website kunt u evenals via Telefoonboek.nl snel en eenvoudig adresgegevens opzoeken van personen en bedrijven in Nederland. Daarnaast vindt u op Openingstijden.com actuele openingstijden van winkels, supermarkten, tankstations en postkantoren.

Waarvoor is het 0906-1001822 informatienummer?

Via 0906-1001822 kunt u terecht voor al uw vragen over bijvoorbeeld het weer, files, wegwerkzaamheden, openingstijden, contactgegevens en vluchtnummers. Wij speuren voor u het internet af op zoek naar de juiste informatie. Onze medewerkers staan 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor u klaar (€0,90 p/m).

Hoe komt Telefoonboek aan mijn gegevens?

De bedrijfsgegevens zoals weergegeven op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com worden verstrekt door de Kamer van Koophandel. Zijn uw gegevens niet correct of wilt u bepaalde informatie niet weergeven? Dan kunt u deze zelf wijzigen door uw bedrijf gratis aan te melden op Places.nl.

Bedrijfsvermelding

Waarom zou ik mijn bedrijf claimen?

Het claimen van uw bedrijf zorgt ervoor dat uw bedrijf niet onterecht door een andere partij wordt geclaimd. Daarnaast kunt u 24/7 gratis uw bedrijfsnaam, adresgegevens, telefoonnummer, openingstijden, bedrijfsomschrijving, categorie, parkeergelegenheid, social media links en betalingsmogelijkheden wijzigen. Door deze informatie toe te voegen, is uw bedrijf beter vindbaar via ons netwerk, en verhoogt u de kans dat klanten contact met u opnemen.

Is een bedrijfsvermelding gratis?

Ja, een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl is en blijft gratis. Binnen een gratis bedrijfsvermelding vallen de volgende opties: bedrijfsnaam, adresgegevens, telefoonnummer, openingstijden, bedrijfsomschrijving, categorie, parkeergelegenheid, social media links en betalingsmogelijkheden. Bij een gratis bedrijfsvermelding is het mogelijk om uw website, foto's en logo toe te voegen, alleen worden deze niet voor bezoekers getoond.

Wilt u wel uw website, foto's of logo tonen, of wilt u adverteren met een uw vermelding boven de standaard zoekresultaten? Dan biedt Telefoonboek een uitgebreide, betaalde bedrijfsvermelding.

Hoe vergroot een bedrijfsvermelding mijn online vindbaarheid?

Als MKB'er wilt u online graag goed gevonden worden. Telefoonboek kan u hierbij helpen. Alleen al door het invullen van de meest passende categorie en uw bedrijfsomschrijving vergroot u de kans dat een potentiële klant contact met u opneemt met 30%. Dit zorgt er namelijk voor dat uw bedrijfsvermelding hoog eindigt in de zoekresultaten van Telefoonboek.nl en Openingstijden.com.

Daarnaast zijn Telefoonboek.nl en Openingstijden.com goed vindbaar in de zoekresultaten van Google en daarmee uw bedrijfsvermelding ook. Places Nummerinformatie B.V. bestaat uit Telefoonboek.nl, Openingstijden.com, mobiele websites en de iPhone apps Telefoonboek en Openingstijden waardoor uw online bereik op makkelijk wijze toeneemt.

Welke informatie wordt getoond bij een gratis bedrijfsvermelding?

Bij een gratis bedrijfsvermelding kunt u uw basis bedrijfsgegevens tonen zoals uw bedrijfsnaam, adresgegevens en openingstijden. Hierdoor kunnen klanten u sneller vinden via internet en kunnen zij direct contact met u opnemen. Daarnaast voegt u gratis extra informatie over uw bedrijf toe, zoals openingstijden, parkeergelegenheid en een uitgebreide bedrijfsomschrijving.

Bij een gratis bedrijfsvermelding kunt u in totaal de volgende opties tonen:

  • Bedrijfsnaam
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer
  • Openingstijden
  • Bedrijfsomschrijving
  • Categorie
  • Parkeergelegenheid
  • Social media links
  • Betalingsmogelijkheden

U maakt een gratis bedrijfsvermelding aan door uw bedrijf aan te melden via Places.nl.

Hoe kan ik mijn bedrijfsvermelding toevoegen of wijzigen?

U kunt uw bedrijfsvermelding gratis toevoegen en wijzigen via www.places.nl. Hiervoor klikt u op de button Aanmelden en geeft u uw naam en e-mailadres op. Wanneer u bent aangemeld kunt u uw bedrijf opzoeken of zelf toevoegen. Op één overzichtelijke pagina ziet u alle bedrijfsinformatie die u kunt invullen of wijzigen. Het beheren van uw bedrijfsvermelding is gratis en desgewenst krijgt u ondersteuning van een servicemedewerker.

De opties die worden weergegeven op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com zijn afhankelijk van het pakket dat u gekozen heeft. Voor meer informatie over de verschillende pakketten kunt u het informatiepakket downloaden.

Nadat u uw bedrijfsgegevens op Places gewijzigd heeft, worden alle wijzingen gecontroleerd door onze servicemedewerker. Binnen twee werkdagen worden uw wijzigingen doorgevoerd op Openingstijden.com en Telefoonboek.nl.

Hoe kan ik mijn bedrijfsvermelding verwijderen van Telefoonboek.nl?

Voor de verwijdering van een bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl (en aangesloten partners) kan je een verzoek indienen op www.places.nl/verwijderverzoek. Vervolgens zullen we het verzoek beoordelen en indien mogelijk verwerken.

Hoe wijzig ik meerdere vestigingen van mijn bedrijf?

Voor het wijzigen van meerdere vestigingen van een keten kunt u de vestigingen claimen. Zoek daarvoor de vestigingen op via Telefoonboek.nl en klik op de link naar Places.nl op de pagina van uw bedrijf. Wanneer u een account heeft aangemaakt kunt u de vestigingen zelf toevoegen en aanpassen. Het beheren van uw bedrijfsvermeldingen is gratis en desgewenst krijgt u ondersteuning van een servicemedewerker.

Particuliere vermelding

Hoe kan ik een particuliere vermelding toevoegen op Telefoonboek.nl?

Indien uw particuliere vermelding niet opgenomen is op Telefoonboek.nl dient u contact op te nemen met uw telecomaanbieder om deze toe te voegen in onze elektronische telefoongids. Telefoonboek.nl kan het verzoek tot opname van een particuliere vermelding helaas niet rechtstreeks verwerken.

Hoe kan ik een particuliere vermelding wijzigen of verwijderen op Telefoonboek.nl?

Uw particuliere vermelding kunt u wijzigen of verwijderen via de website www.mijnnummervermelding.nl. Ook kunt u via uw telecomaanbieder uw particuliere gegevens laten verwijderen. Uw gewijzigde gegevens worden automatisch overgenomen op Telefoonboek.nl. De verwerking van uw wijzigingen kan enige tijd in beslag nemen. De contactgegevens van de grootste providers van Nederland zijn:

  • KPN : 0900-0244
  • UPC: 0900-1580
  • Vodafone: 065-4500100
  • T-mobile: 062-4001200
  • Ziggo: 0900-1884
  • Tele2: 0900-2411602

Adverteren

Wat is het verschil tussen een gratis bedrijfsvermelding en een betaalde bedrijfsvermelding?

Wanneer u uw bedrijf aanmeld bij Telefoonboek heeft u de keuze tussen een gratis bedrijfsvermelding of een uitgebreide betaalde bedrijfsvermelding. Bij een gratis bedrijfsvermelding zijn de volgende opties inbegrepen: bedrijfsnaam, adresgegevens, telefoonnummer, openingstijden, categorie, bedrijfsomschrijving, parkeergelegenheid, social media links en betalingsmogelijkheden. Wilt u ook uw bedrijfslogo, foto's, video's, e-mailadres en/of website weergeven op Telefoonboek.nl? Dan kunt u kiezen voor één van de betaalde pakketten. Bij een betaalde uitgebreide bedrijfsvermelding zit tevens een gratis advertentie inbegrepen die wordt weergegeven boven de normale zoekresultaten.

Waarom zou ik een betaalde bedrijfsvermelding afsluiten?

Een gratis bedrijfsvermelding op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com zorgt ervoor dat uw bedrijf gevonden wordt in een straal van 10 kilometer rondom uw vestigingsplaats. Wilt u echter meer opvallen tussen uw concurrenten en adverteren boven de standaard zoekresultaten? Dan kunt u kiezen voor een van onze betaalde vermeldingen. Met een uitgebreide betaalde bedrijfsvermelding kunt u uw profiel nog vollediger invullen en is het mogelijk om een advertentie in te stellen op basis van door u gekozen plaatsnamen en zoekwoorden. Zo nemen klanten sneller contact met u op en wordt u ook gevonden buiten de straal van 10 kilometer rondom uw vestigingsplaats.

Welk pakket past bij mijn onderneming?

Telefoonboek beschikt over 5 verschillende pakketten waardoor u zelf kunt bepalen wat het beste bij uw bedrijf past.

Wilt u vooral lokaal adverteren? Dan heeft u mogelijk al genoeg aan een Places Plus Pakket. Dit pakket biedt u de mogelijkheid om vier zoekwoorden en vier plaatsnamen in te stellen waar u op gevonden wilt worden. Zo kunt u bijvoorbeeld in de direct omliggende plaatsen of in de grotere plaatsen in uw omgeving adverteren. Wilt u zich met uw bedrijf vooral op de grotere Nederlandse steden focussen en uw bereik vergroten? Dan biedt een Places Premium Pakket uitkomst. Bij dit pakket kunt u 16 zoekwoorden en 16 plaatsnamen instellen.

Wilt u graag vrijblijvend advies over welk Places Pakket het beste bij u past? Neemt u dan gerust contact op via 024 - 3555 299 of bekijk het informatiepakket.

Wat houdt een pakket met Jaarkorting in?

Een pakket met jaarkorting staat voor een pakket met een contract van één jaar. Dit pakket is niet maandelijks opzegbaar maar biedt wel 10% korting op de jaarfactuur. Na 1 jaar wordt uw contract automatisch verlengd.

Wat houdt een advertentie op Telefoonboek.nl in?

Een advertentie op Telefoonboek.nl is gratis inbegrepen bij een betaalde uitgebreide bedrijfsvermelding. Bij een advertentie stelt u zelf de zoekwoorden en plaatsnamen in waar u wilt dat uw advertentie op gevonden wordt. Hoe uitgebreider uw betaalde bedrijfsvermelding, hoe meer plaatsen en zoekwoorden u kunt toevoegen. Uw advertentie wordt getoond wanneer iemand zoekt naar een dienst of bedrijf in een plaats die overeenkomt met uw zoekwoorden en plaatsnamen. Uw advertentie staat boven de normale zoekresultaten, zodat u extra goed opvalt.

Wilt u meer informatie over het instellen van een advertentie op Telefoonboek? Neem dan contact op met Telefoonboek via 024 - 3555 299.

Hoe kan ik een advertentie instellen of wijzigen?

U kunt uw advertentie instellen of wijzigen onder het tabblad "Advertenties" na het inloggen op www.places.nl. Bij een uitgebreide betaalde bedrijfsvermelding is dit gratis. Bij een gratis bedrijfsvermelding worden de kosten berekend aan de hand van het aantal zoekwoorden en plaatsnamen dat u instelt.

U kunt de zoekwoorden instellen in het tekstvak onder "Zoekwoorden". De plaatsen waar u wilt adverteren kunt u instellen onder "Plaatsen". De straal van uw advertentie kunt u tot maximaal 50 kilometer vergroten wanneer u op "Plaats toevoegen" klikt. In de tekstvakken onder "Tekst advertentie" kunt u daarnaast nog een korte slogan instellen. Wanneer u alles heeft ingevuld klikt u "Opslaan". Uw advertentie is na goedkeuring van onze service medewerkers direct zichtbaar.

Met welke voorwaarden moet ik rekening houden?

Een bedrijfsvermelding op Telefoonboek helpt u om beter gevonden te worden via internet en mobiel en uw bedrijf professioneel te presenteren. Onze service desk staat daarbij van maandag tot vrijdag (8.30-17.00 uur) voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden.

Bij Telefoonboek betaalt u veilig en betrouwbaar met automatische incasso. U ontvangt uw factuur aan het begin van de eerste maand na het afsluiten van uw pakket. Uw overeenkomst loopt voor de periode van een jaar, waarna uw jaarcontract automatisch met een jaar wordt verlengd.

Wanneer u voor januari 2014 begonnen bent met adverteren kan het zijn dat u nog in het bezit bent van een maandpakket. Een maandpakket is maandelijks opzegbaar. Bij een opzegging van een maandpakket ontvangt u het vooruit gefactureerde bedrag terug. Wilt u meer weten over de algemene voorwaarden van Telefoonboek? Klik dan hier.

Factuur en betaling

Hoe kan ik mijn uitgebreide bedrijfsvermelding betalen?

De betaling van een uitgebreide betaalde bedrijfsvermelding verloopt veilig en eenvoudig via automatische incasso. Het volledige bedrag inclusief BTW wordt aan het begin van de eerstvolgende maand geïncasseerd.

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Aan het begin van de eerste volledige maand van uw bedrijfsvermelding ontvangt u per e-mail de factuur. Daarnaast kunt u via www.places.nl ook uw factuur inzien. Dit door in te loggen met uw gebruikersaccount en in de rechterkolom op "Facturen" te klikken.

Hoe kan ik mijn betaalde bedrijfsvermelding stopzetten?

Uw overeenkomst loopt voor de periode van een jaar, waarna uw jaarcontract automatisch met een jaar wordt verlengd. Wanneer u de automatische verlenging wilt voorkomen kunt u dit tot aan de laatste dag van uw jaarcontract aanvragen. Uw contract is daarmee jaarlijks opzegbaar.

Wanneer u voor januari 2014 begonnen bent met adverteren kan het zijn dat u nog in het bezit bent van een maandpakket. Een maandpakket is wel maandelijks opzegbaar. Bij een opzegging van een maandpakket ontvangt u het vooruit gefactureerde bedrag terug. Wilt u meer weten over de algemene voorwaarden van Telefoonboek? Klik dan hier

Ik heb een vraag over mijn factuur, hoe kan ik contact opnemen?

Wanneer u een vraag heeft over uw factuur kunt u het beste telefonisch contact opnemen via 024 - 3555 299. Uw vraag wordt dan direct behandeld.

Zoekresultaten

Hoe maak ik melding van onjuiste gegevens in de zoekresultaten?

Telefoonboek.nl werkt hard aan het zo correct mogelijk weergeven van gegevens. Mocht u toch onjuiste gegevens tegenkomen op Telefoonboek.nl, dan kunt u contact opnemen met onze redactie via ons contactformulier.

Waarom heeft mijn zoekopdracht geen resultaten?

Wij proberen optimaal zoekresultaten weer te geven en u de informatie te verschaffen die u zoekt. Het kan echter voorkomen dat een persoon of bedrijf niet in onze database voorkomt. Het specificeren van de naam en adresgegevens kan in zo'n geval helpen. Het kan echter ook zo zijn dat een persoon of bedrijf niet online weergegeven wil worden. U kunt dan bellen naar ons informatienummer via 0906-1001822 (€0,90 per minuut), wij proberen u daar verder te helpen.

Hoe werkt de weergave van resultaten op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com?

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn toont het zoekalgoritme van Telefoonboek.nl en Openingstijden.com bedrijven op basis van relevantie. Afhankelijk van de zoekopdracht en plaatsnaam worden de meest relevante bedrijven en personen bovenaan in de zoekresultaten getoond. Boven de zoekresultaten is ruimte voor een aantal relevante bedrijfsadvertenties. Door gebruik te maken van de filterinstellingen kunt u uw zoekopdracht verfijnen.

Waarom geeft Telefoonboek.nl correcties en suggesties weer?

Wanneer uw zoekopdracht niet tot resultaten leidt geeft het zoekalgoritme van Telefoonboek.nl in de meeste gevallen suggesties weer. Een correctie wordt weergegeven wanneer u een spellingsfout gemaakt heeft in uw zoekopdracht. Daarnaast worden er suggesties gegeven van bedrijven die sterk overeenkomen met uw zoekopdracht of wanneer het gezochte bedrijf elders in Nederland voorkomt.

Hoe kan het dat mijn wijzigingen in mijn bedrijfsvermelding niet op Google worden weergegeven?

Wanneer u uw bedrijfsvermelding heeft gewijzigd, zijn deze wijzigingen na goedkeuring door onze service medewerkers (ma-vr) binnen enkele minuten zichtbaar op Telefoonboek.nl. Google update gemiddeld één keer in de twee weken alle gegevens, waardoor het gemiddeld twee weken kan duren tot uw wijzigingen ook door Google zijn verwerkt.

Mobiele apps

Wordt mijn advertentie ook op mobiele telefoons getoond?

Wanneer u een advertentie heeft op Telefoonboek.nl en Openingstijden.com wordt deze ook getoond op de mobiele website en apps van Telefoonboek en Openingstijden. Ervaart u problemen met de weergave van onze websites op uw mobiele telefoon of met de iPhone apps? Dan kunt u contact opnemen met onze redactie via ons contactformulier.

Wat moet ik doen als er een foutmelding in beeld komt?

Telefoonboek.nl werkt hard aan het verbeteren en onderhouden van de mobiele website en iPhone-app. Mocht u toch technische problemen ervaren of een foutmelding in uw scherm zien, dan kunt u contact opnemen met onze redactie via ons contactformulier. Wanneer u de foutmeldingscode vermeld in uw e-mail en aangeeft of het om de mobiele website of app gaat, zullen wij spoedig het probleem verhelpen.